Promocja firmy transportowej

4.7/5 - (3 votes)

wzrostJak skutecznie wypromować firmę transportową?

Każda firma transportowa chciałaby osiągnąć mocną pozycję na rynku. Aby tego dokonać należy przede wszystkim dobrze wypromować swoją działalność poprzez odpowiednią reklamę. Konkurencja w branży TSL jest bardzo silna i dlatego należy zainwestować sporo czasu i środków aby nasze działania były skuteczne. Tradycyjne metody; takie jak ogłoszenia prasowe, rozmowy telefoniczne czy bezpośrednie spotkania bardzo często już nie wystarczają i dlatego też należy szukać nowych możliwości. Największe z nich daje wykorzystanie Internetu.

 

Reklama w Internecie przez stronę www

Internet od wielu już lat ułatwia komunikację oraz pomaga w wymianie informacji handlowych z kontrahentami z całego świata, przez co stymuluje rozwój i konkurencyjność firm na globalnym rynku. Do tego jest relatywnie tani i zawsze łatwo dostępny. Możliwości wypromowania firmy w Sieci jest wiele, jednak podstawą jest zapewne własna strona internetowa. Posiadanie przez firmę profesjonalnej strony www przybliża ją do potencjalnych klientów, popularyzuje jej nazwę, poprawia jej wiarygodność, wpływa na lepsze postrzeganie przedsiębiorstwa a przy tym daje sposobność promocji produktów i usług w jednym miejscu w dowolnym czasie. Na własnej witrynie internetowej można opisać rodzaj wykonywanej działalności, posiadany tabor oraz możliwości przewozowe a także zapoznać odbiorców z historią firmy, jej celami i strategiami.

Dzięki stronie www nasze przedsiębiorstwo może być ?odwiedzane? przez miliony użytkowników dziennie. Aby tak się stało warto zainwestować również w reklamę internetową np. w Google, która skutecznie wypozycjonuje naszą stronę i sprawi, że będzie ona jako pierwsza w wynikach wyszukiwań. Można także wykupić tzw. ?banery?, które precyzyjnie i skutecznie przekierują internautów na witrynę naszej firmy.

 

Możliwości dwukierunkowego kontaktu

Wykorzystując Internet mamy wiele sposobów na skuteczną komunikację i korespondencję pomiędzy zainteresowanymi partnerami biznesowymi, którą warto wykorzystać. Takie możliwości daje przede wszystkim poczta elektroniczna. Dzięki niej można nawiązać dwukierunkowy kontakt z klientami, odpowiedzieć szybko na zapytanie ofertowe czy przesłać firmowy biuletyn.

Równie skuteczne mogą być różnego rodzaju czaty, blogi czy branżowe fora dyskusyjne, na których spotykają się zainteresowani i wymieniają cenne informacje i doświadczenia oraz prowadzą negocjacje.

Coraz większą sławą cieszą się także różnorodne portale społecznościowe takie jak np. Facebook, które stają się również świetną i tanią metodą na wypromowanie firmy. Można zamieszczać na nich zdjęcia, opisywać ciekawe wydarzenia z życia przedsiębiorstwa, chwalić się osiągnięciami, ogłaszać konkursy itp. aby być w stałym kontakcie z dotychczasowymi i potencjalnymi zleceniodawcami.

 

Portale przeznaczone dla biznesu

Oczywiście najbardziej fachowe są portale internetowe przeznaczone typowo dla biznesu transportowego. Powstaje ich coraz więcej, gdyż są one szansą na dotarcie do kontrahentów z różnych zakątków świata. Platformy te umożliwiają znalezienie odpowiednich ładunków i wolnych pojazdów na rynku Spot, organizują aukcje elektroniczne, przetargi transportowe na realizację długoterminowych zleceń kontraktowych a także tworzą całe rynki branżowe, prowadzą katalogi towarów i usług oraz indeksy firm zajmujących się transportem i spedycją na całym globie.

Doskonałym przykładem portali biznesowych są wirtualne giełdy transportowe, które pozwalają na przeglądanie tysięcy ofert w jednym miejscu i czasie oraz dają możliwość zaoferowania własnych towarów i usług w szerokim gronie przedsiębiorstw transportowo-spedycyjnych, pomagając tym samym w unikaniu kosztownych pustych przebiegów. Giełdy pozwalają na szybki i skuteczny kontakt wszystkich uczestników łańcucha dostaw i zapewniają im dodatkowe możliwości biznesowe.

 

Spotkania osobiste

Mimo tak szerokiego zastosowania elektronicznych form komunikacji i promocji firmy w Internecie, nie należy zapominać jednak o osobistych spotkaniach z klientami. Warto brać zatem udział w targach, wystawach czy konferencjach branżowych, na których można spotkać potencjalnych kooperantów, przedstawić swoją ofertę i nawiązać dalszą współpracę. Spotkania osobiste dają tę przewagę nad wirtualnymi, że zawsze ?żywy? człowiek będzie lepiej odebrany niż nieznajomy z Sieci. Oczywiście zasięg dotarcia do potencjalnych partnerów jest znacznie mniejszy niż ma to miejsce w Sieci a i sam udział w takich spotkaniach jest znacznie bardziej kosztowny i czasochłonny, niemniej jednak warto inwestować w taką formę promocji.

 

Referencje

Promując firmę transportową nie wolno zapominać też o tym, że bardzo ważna jest dobra opinia od innych. To właśnie referencje dotychczasowych kooperantów wystawione nam za rzetelną i terminowa pracę mogą mieć kluczowe znaczenie przy zawieraniu kolejnych umów. Wbrew pozorom rynek przewozów jest bardzo hermetyczny i większość firm zna się nawzajem. O wyborze konkretnego usługodawcy bardzo często decydują znajomości i polecenie nas przez zadowolonego z dotychczasowej współpracy klienta. Jedna negatywna opinia może mieć dla nas bardzo poważne konsekwencje. Przedsiębiorcy transportowi muszą zatem zasłużyć sobie na zaufanie partnerów biznesowych poprzez bezpieczeństwo i fachowość wykonywanych działań; a na to bardzo często pracuje się latami.

 

Podsumowanie

Internet to w tej chwili najskuteczniejsze medium do wypromowania naszej firmy, przyciąganie nowych klientów i doskonały sposób na budowanie pozytywnego wizerunku na konkurencyjnym rynku usług przewozowych. Służą do tego np. własne witryny www, reklamy internetowe, wirtualna komunikacja a także profesjonalne portale branżowe przeznaczone typowo dla biznesu TSL. Możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych jest wiele i powinniśmy z nich korzystać.

Internet daje także tę przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy, że firmy mogą stale kontrolować skuteczność i efektywność swoich działań w Sieci i w razie czego łatwo je zmodyfikować.