Główny Inspektorat Transportu drogowego wprowadza nowy system iBTM
W odpowiedzi na potrzeby przewoźników międzynarodowych Główny Inspektorat Transportu Drogowego uruchomił nowy system teleinformatyczny, który powoli przedsiębiorcom na szybsze i łatwiejsze załatwienie formalności.
Portal Klienta i e-usługi w ramach iBTM – co można załatwić?
Jak czytamy na stronie GITD, uruchomienie nowego systemu ma ograniczyć papierowy obieg dokumentacji i umożliwić przedsiębiorcom załatwianie spraw drogą online.
Portal Klienta oferuje dostęp m.in. do następujących wniosków:
- Wniosek o udzielenie licencji wspólnotowej i zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- Wniosek o przedłużenie ważności licencji wspólnotowej,
- Wniosek o wydanie świadectwa kierowcy,
- Wniosek o wydanie zezwolenia zagranicznego.
IBMTM to również wparcie dla Biura ds. Transportu i odciążenie jego pracowników:
Nowy system pozwoli na efektywną obsługę rosnącej liczby zadań GITD związanych z transportem międzynarodowym i usprawni proces wydawania uprawnień oraz ułatwi przedsiębiorcom bieżące monitorowanie realizacji złożonych przez nich wniosków.
– mówi Joanna Smolińska, p.o. Zastępca GITD, która zajmuje się nadzorem wdrażania nowego rozwiązania
System iBMTM – lepsza integracja z KREPTD, REGON, CEPIK
Dotychczasowy system Transbit miał ograniczone możliwości integracji z innymi systemami administracji publicznej była niemożliwa. IBMTM ma tę funkcję, dzięki czemu może łączyć się m.in. z KREPTD, REGON, CEPIK, co nie tylko przyspieszy pracę, ale i podniesie poziom pracy polskich przewoźników w perspektywie międzynarodowej. Jak dodaje Joanna Smolińska:
System umożliwi bieżący monitoring skali oraz dynamiki zmian w zakresie wydawanych uprawnień oraz uprawnień będących już w obrocie prawnym, dzięki możliwości generowania wielu rodzajów raportów. Będzie też głównym źródłem informacji o rodzaju i strukturze podmiotów realizujących usługi w międzynarodowym transporcie drogowym, czy wykorzystywanych przez firmy pojazdów.
Źródło: GOV